środa, 3 sierpnia 2016

Ciemna strona człowieka



widziałam ruiny Warszawy
gdzie rannych dobijano kulą w serce
i chłopca, który szedł z twarzą zapłakaną
przez Most Poniatowskiego nad Wisłą

widziałam stan wojenny w Polsce
czołgi i żołnierzy na ulicach miasta
i matki z kubkiem gorącej kawy dla nich

widziałam bezdomnych
nocą taplających się w fontannie jak psy
jak mewy i gołębie o świcie

widziałam rozsypane życie
i kobietę z dzieckiem na rękach
żebrzącą o kawałek chleba dla dziecię

widziałam przedwcześnie umarłych
statystyki chorych i ceny usług lekarskich
za jedno uratowane życie

widziałam wschodzące słońce nad morzem
i złotą plażę nad nim
nie stać mnie na nią

widziałam ciemną stronę mocy
i ciemną stronę życia i człowieka
skaczącego prosto w przepaść

widziałam mydło z ludzi ze swastyką Hitlera
produkowane w fabrykach Oświęcimia
miejsca w których dymiły ich ciała

"widziałam umarłych poetów
biegnących z bykami” ulicą Wiejską pod Sejm
i białe prześcieradło zbrukane krwią człowieka 
 
pytałam Boga
czy w sercu ma Boga
żeby tak doświadczać mnie
i zagryzałam złość chlebem bez wódki





Sława Korn-Acka
3.08. 2016

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tomikowo - 20.01.2024

Gdyby gdyby miłość pisała się przez wodę jak przez liście kwiatów w twojej pergoli dotyk byłby czuły i bezpośredni tęsknota utulona a t...