środa, 26 lipca 2017

Przecież nic się nie zdarzyło


już świt bieleje
mrok nocy chowa się we mgle
wraz z nią ty odchodzisz ze snem

będę miała święty spokój
myślę sobie... w dzień
zapomnę o tobie

strumień wody leję na głowę
by zdusić w sobie ogień
by oddalić myśli płowe

lecz po chwili tęsknota mnie dopada
i tnie w środek serca
jak szpada

znów wracają myśli o tobie
jak gorączka w chorobie
włączam Franię
by nastawić pranie

idę do kuchni
zajmuję ręce obie
by dać sobie zadanie nowe
by nie myśleć o tobie

chodzę jak zadżumiona
przypaliła mi się zupa ogonowa
drugie danie kot wylizał
pies mu w mordę
myślę sobie
zalewam się łzami
i zamawiam obiad z dostawą do domu

siedzę na balkonie
piję kawę
czekam aż przywiozą obiad
lecz co to?
w domu płynie Wisła?

moja Frania krzyczę w sobie
lecz to tylko woda z wanny
płynie
bo, nie zakręciłam kranu

stoję w wodzie
i znów myślę o tobie
bo skutek z przyczyną idą pod rękę
na moją udrękę

obiadu nie dowieźli do domu
pochłonięta tobą, zajęta sprzątaniem
nie słyszałam domofonu

trzymam się za głowę
odbijam się myślami
od ściany do ściany

nagle uświadamiam sobie
że muszę zażyć
lek na uspokojenie
bo to musi być jakaś choroba
bo przecież między nami nic nie było
„tych kilka miesięcy owszem
było miło
nawet miłośnie
ale żeby być blisko szaleństwa
no proszę przecież mnie znasz”
żadne takie bezeceństwa
za dużo przecież mam lat

dzień się kończy
dom wymyty, podłoga lśni
ja też wymyta stoję w czystym domu
jak w niebie u Pana Boga
nadchodzi wieczór spoglądam w gwiazdy
i w każdej widzę ciebie
Boże to przecież nie pustynia
nie fatamorgana
co ja widzę? -

znów biorę prysznic na głowę
siadam przy stole
proszę nie pytaj o nic! nie pytaj dlaczego!
piszę do ciebie, kolejny list: -
czy pamiętasz jeszcze tamto lato
przytulałeś mnie do siebie
zasypialiśmy szczęśliwi
zakochani
mówiłeś mi, że zawsze będziesz mnie kochał
byłeś ty, byłam ja, twój pies
i księżyc -

coś ty ze mną zrobił?
dlaczego nie mogę zapomnieć?
radości ty moje!


inspiracja wierszem p. Stanisława Utkanego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tomikowo - 20.01.2024

Gdyby gdyby miłość pisała się przez wodę jak przez liście kwiatów w twojej pergoli dotyk byłby czuły i bezpośredni tęsknota utulona a t...