piątek, 22 lipca 2016

Do Zośki


Inspiracja wierszem Juliusza Słowackiego "W pamiętniku Zofii Bobrówny"


Niechaj mnie Zośka o wiersze nie prosi
Bo kiedy Zośka do chłopców się zwróci
To każdy chłopak powie wierszem Zosi
I też kołysankę do snu zanuci
Nim wiek przeminie i przekwitną lata
Kochaj, puste życie to wielka strata

W miłości też świat ma barwy czerwone
Kwiaty i gwiazdy będą z tobą gadać
Ptaki będą śpiewać zadowolone
Poeci wiersze w darze Zosi składać
Wiem, bo gdzie Piedrwy srebrne fale płyną
Byłam ja kiedyś jak Zośka dzieciną

Dzisiaj mam inny ogląd tego świata
I los mnie dalej w życie pędem goni
Przy Zosi jest więcej wiosny i lata
Do mnie tylko głucha cisza dzwoni
Chyba odmłodnieć mi potrzeba
Napisałam już długi list do nieba


Sława Korn-Acka
22.07.2016 
obraz z sieci




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tomikowo - 20.01.2024

Gdyby gdyby miłość pisała się przez wodę jak przez liście kwiatów w twojej pergoli dotyk byłby czuły i bezpośredni tęsknota utulona a t...